2017 februárjában mutatkozott be A mi kis falunk az RTL Klubon. A parádés nézettséget elérő széria második évada a tavalyi év elején került képernyőre, a folytatásra azonban nem kellett újabb egy évet várnia a rajongóknak, mivel az RTL Klub fél évvel hamarabb, már 2018. szeptember 1-jén elindította a harmadik etapot. Akkor 5 rész került belőle képernyőre, a folytatás pedig március 23-a óta szombat esténként látható. A csatorna meghívására augusztus közepén ellátogattunk A mi kis falunk forgatására, és közelről megnéztük, milyen a turisták által is már előszeretettel látogatott falu, Pilisszentlélek. Az ottlétünk alatt felvett jelenetek az április 13-ai, most szombati részben lesznek láthatóak.

Hétköznap délelőtt érkeztünk meg az Esztergomhoz tartozó kis, 300 fős településre, melyet már többen hívnak Pajkaszegnek, mint valós nevén, Pilisszentlélekként. A kis helység, egy gyönyörű völgyben bújik meg, így a rá vezető lehajtó mellett simán elmegy az ember. Viszont pont emiatt, hogy távol esik a forgalmas úttól, békés, már-már idilli látkép fogadja az oda látogatókat. A faluba érkezve, a főúton sétálva sorban bukkanak fel a sorozatból jól ismert ikonikus helyszínek, balra a polgármesteri hivatalt, majd az állatorvosi rendelőt pillanthatjuk meg. Kicsit feljebb pedig láthatjuk azt a kis építményt, ahol A mi kis falunk asszonyai megpihennek és kibeszélik az aktuálisan izgalmas témákat.

Amikor megérkeztünk, pont ennél a helynél zajlott a forgatás. A történet szerint egy turista busz zárta el a falu egyetlen útját. A volánnál a Schmied Zoltán alakította pap ült, mellette pedig Stoki állt, akit Szabó Győző játszik. A stáb azt a jelenetet rögzítette, amikor a busz megérkezik, és ismerve A mi kis falunk szereplőit, sejthettük, hogy náluk egy sima parkolás sem zajlik zökkenőmentesen. A busz nekihajtott Stoki biciklijének és majdnem keresztül is ment rajta. Ezt a pár másodperces jelenetet többször is rögzítettek, finomhangolva a látószöget, azt hogy a kamera hogyan mutassa az eseményeket. A kép után a hangot külön rögzítették, ekkor a volánnál már nem a pap, hanem a dublőre foglalt helyet, hasonlóan reverendába öltözve.

A buszban nem csak Schmied Zoltán és Szabó Győző forgatott, hanem ott ültek már néhányan a falu asszonyait alakító színésznők közül, például Tímár Éva és Bede-Fazekas Annamária is. A forró nyári napon a forgatás előrehaladtával a buszban egyre melegebb lett, ezért a benne dolgozó színészek ezen a napon mobil klímát kaptak. A fenti jelenet után következett az átállás, a kamerát a busz oldalától átvitték pontosan szembe a járművel, a szélvédő elé. Mivel a forgatás nem stúdióban, hanem szabadtéren történt, figyelnie kellett a stábnak arra, honnan és milyen erősen süt a nap, ez azért fontos, hogy a filmen állandó fényviszonyok legyenek rögzítve.

hirdetés

A kamera körül, a busz előtt egy hatalmas, fekete anyaggal körbekerített „sátrat” állítottak fel, itt dolgozott egy emelvényen az operatőr és több technikus is. Különösen figyelni kellett a buszban forgatott jeleneteknél, ugyanis korábban már felvetett pillanatok folytatásait rögzítették, így nem volt mindegy, ki hol ül, milyen ruhát és sminket visel, és természetesen, azt is figyelembe kellett venni, percről-percre hogyan változnak a fényviszonyok. A rendezői sátorban ezért folyamatosan visszanézték a már megvágott nyersanyagokat, hogy minden forgatási napon ugyanazokat az „körülményeket” tudják visszaidézni, és a néző se vegye észre, hogy két, akár egymást követő jelenetet két különböző nap forgattak. Emiatt különleges feladat hárul a sminkesekre is, akik, akárcsak a stáb minden tagja, tableten élőben is nézhetik a kamerák képét.

A szabadtéri forgatás hangulata mindig különleges, A mi kis falunk esetében pedig nem csak a sorozat rajongói miatt kell extrán figyelnie a stábnak, hiszen hétvégenként akár több száz ember is elzarándokol Pilisszentlélekre. Ottlétünkkor egy tyúk kapirgált a közeli bozótosban és kíváncsiskodott a busz körül forgolódó emberek közelében. A folyamatosan fel-felhangzó kutyaugatás vagy favágás pedig megadja az egész hely autentikus „alapzaját”. A falu nyújtotta életérzéstől, a valós helyszínektől és hús-vér emberektől lesz ennyire hiteles és élő a sorozat. A stábtól pedig megtudtuk, hogy a lakosok örömmel statisztálnak a produkcióban, ez pedig még valóságosabbá teszi az atmoszférát.

Az átállást követően benézhettünk a rendezői sátorba, ahol Kapitány Ivánt, a sorozat rendezőjét láthattuk munka közben, bár nem volt ritka, hogy többet volt kinn a stábbal, mint a monitor előtt. Megtudtuk tőle, hogy az első az első két évadot Kapitány egymaga rendezte, ettől a szezontól kezdve viszont már Juszt Balázzsal és Tóth Barnabással közösen dirigálja az epizódokat.

Fontos minden részlet, az, hogy ki és hogyan látszik, vagy hogyan láttatják a képernyőn. Az egyik színésznő például nem tudott jelen lenni azon a forgatási napon, amikor ott voltunk, ezért az egyik stábtag „ugrott be a helyére” a buszos jelenetben. A stábtag a háttérben ült, ezzel megteremtették az illúzióját annak, az adott figura is jelen van, bár az őt játszó színésznő nem volt ott. Az sem mindegy, hogy egy szereplő milyen szögben tartja a kezében, az arca előtt a kellékeket, például egy telefont. Piroska, akit Zsurzs Kati alakít, a felvétel alatt a tökéletes szelfi elkészítésén ügyködött, a háttérben pedig beletrollkodott a képbe Tóth Enikő figurája, a kissé kotnyeles, a papba fülig szerelmes Zömbikné. Ezt a jelenetet többször is rögzítették, pont azért, hogy megnézzék, a Piroska kezében lévő telefon milyen szögben álljon, a színésznő arcának mely részét „takarja ki”.

Az ebédszünet előtt érkezett meg a helyszínre a Laci anyukáját, Berkicsné Katit alakító Udvaros Dorottya, akit tanárnőként is emlegetnek. A stáb tagjai a szünetben a sorozat egyik ikonikus helyszínén, a plébánia-edzőteremben és annak udvarán pihentek és ebédeltek. Ott voltak felállítva az asztalok, és minket is vendégül láttak. Nagyon érdekes volt szembesülni azzal, hogy a tévében két, különálló épületnek tűnő helyszín, a plébánia és a polgármesteri hivatal egy épületben található. És ahogy az lenni szokott, a valóságban minden jóval kisebb, mint a képernyőn.

Összesen három és fél órát töltöttünk a helyszínen. Nagyon érdekes volt bepillantani A mi kis falunk forgatásának kulisszái mögé. Ottlétünk alatt Kapitány Iván rendező és Schiwert-Takács László az RTL Magyarország marketing-kommunikációs igazgatója szinte végig velünk voltak és gondoskodtak arról, hogy minden érdekességről tájékoztassanak minket, amit utólag is nagyon köszönünk. A mi kis falunk 3. évadának új részei a következő hetekben szombatonként 20 órától láthatóak az RTL Klubon. (Fotók: SorozatWiki)

A forgatáson hosszabban beszélgettünk Kapitány Iván rendezővel, aki többek között elárulta, hogy például milyen balesetek nehezítették a forgatást, valamint, hogy milyen is a stáb viszonya a falubeliekkel. Az interjú itt olvasható.

hirdetés

Három díjat kapott a Mellékhatás, újrázott a Séfek séfe, Kiss Ramóna és Tilla a Televíziós Újságírók Díján

Kovács Kokó István életét bemutató sorozatot készít az RTL

Magyarországon még nem vetített NCIS sorozat érkezik a TV2 Csoport egyik csatornájára